Augusztusban Mesiékkel mentünk el Valenciába, először az Oceanografic-ba, amit egyszerűen imádok, igaz, már párszor láttuk, de a gyerekek szerintem akár máris indulnának ha szóba hoznám. :)

Hallottuk, hogy van egy étterem amelyik a víz alatt van és tulajdonképpen egy akváriumban lehet ebédelni, így ezt most kipróbáltuk. Azt kell mondjam jobb a reklámja mint amilyen a hely valójában. Az igaz, hogy a fal az asztalok körül üveg és ott úszkálnak a halak, ami azért tényleg csodás látvány (és egyben bizarr ha az ember halat eszik, miközben a "rokonok" bámulnak az ember tányérjába :-) ), viszont én spec. azt hittem, hogy a teteje is üveg, tehát hogy teljesen körbevesznek minket, mintha a tenger fenekén lennénk egy üvegbúra alatt. Hát nem. A kaja viszont elég kevés és ahhoz képest drága. Úgyhogy összességében azt kell mondjam, hogy egyszer jó volt hogy ilyet is próbáltunk, de nem fogok visszamenni.

Amúgy ha valakit mégsem tántorítottam el akkor előre telefonon kell asztalt foglalni itt:

Restaurante Submarino,

és elég kötött volt a nyitva tartásuk, bár a konkrét tól-ig időkre nem emlékszem.

 

Ja, és azt már régen tudom, hogy nem vagyok okosabb mint egy ötödikes, de most már azt is, hogy nem vagyok okosabb mint egy öt éves... :

Mikor leültünk az asztalunkhoz Benének mutattam, hogy milyen érdekes halak úszkálnak mellettünk:

- Nézd az milyen lapos, mint egy palacsinta!

Mire Benedek a világ legtermészetesebb módján:

- Az egy ördögrája.

Ja. Itt előjöhettem volna valami dumával, hogy igen, én is tudom, csak gondoltam, hogy leereszkedek a gyerek szintjére meg minden, de az az igazság, hogy egyrészt halvány lilám nem volt róla hogy ez egy ördögrája, másrészt meg azt hiszem ezek után a gyerekeknek kell leereszkedni az én szintemre... Úgyhogy a nap további részében tartózkodtam az  ilyen megnyilvánulásoktól... :-)

 

Utána átmentünk a Museo de Las Ciencias - a Tudományok Múzeuma részbe. Ez főként a biológia, genetika és orvostudomány köré csoportosítja a dolgokat, bár volt azért jópár egyéb terület is. Gyerekeknek igazán élvezetes lehet mert lehet fogdosni, nézegetni, kipróbálni mindent, nem az a klasszikus "mindent a szemnek semmit a kéznek" múzeum. 

Ami nekem a favorit volt, hogy van egy nagy üveg-inkubátor amibe folyamatosan teszik bele az épp kikelés előtt álló tyúktojásokat. Így aztán élőben lehet végignézni ahogy a kiscsirkék kikelnek Kis szemetek ám, amelyik pár perccel idősebb az keményen csipkedi, üti a csőrével a "kicsiket"!

Volt még egy szuper építkezős játszótér kicsi gyerekeknek meg egy elektromosságot bemutató rész szintén törpöknek. Ja, és a legfelső szinten némi szuperhős-bemutató, bár oda be sem mentünk. Maga a tudományos rész viszont inkább olyan 10-14 éveseknek való. Bár a mi véleményünk nem ér, mert attól, hogy engem nem hoz lázba egy DNS spirál vagy egy szív-preparátum látványa attól még mást biztosan :-)

Szerző: bodnarcsalad  2011.10.04. 00:18 Szólj hozzá!

Címkék: spanyolország kirándulás valencia

A bejegyzés trackback címe:

https://bodnarcsalad.blog.hu/api/trackback/id/tr313276780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása