-  avagy hogyan újíttassuk meg a lejárt magyar jogosítványunkat Spanyolországban.

 

Közben eszembe jutott, hogy mégsem vágódtam volna be ezzel a viccel..., hiszen nekem amúgy tényleg nincs jogsim!

Az úgy volt,....

... hogy mivel már év elején tudtam, hogy a jogsim április elején le fog járni, hát időben elkezdtem az ügyintézést és kiderítettem, hogy mi az ilyenkor szükséges eljárás. Gondoltam leírom, így megkímélem a szintén itt lakó olvasóimat a felesleges utánajárástól, részben okulásul szolgálhat más külföldön élő magyaroknak és egyben üzenem az otthoni közlekedésügyieknek, hogy * sííííp* (cenzúrázott tartalom)

 

Szóval a hivatalos ügymenet a következő:

A delikvens (esetünkben én) bemegy a területileg illetékes (nekem alicantei) Belügyminisztérium Közlekedésrendészeti Központjába (Jefatura de Tráfico), kitölti a szükséges nyomtatványt (semmi extra, szokásos személyi adatok + néhány fénymásolat útlevélről, jogsiról), valamint beszerzi az orvosi igazolást miszerint alkalmas arra, hogy gépjárművet vezessen. Mindez tök egyszerű, nem kell háziorvost keresgélni, a fent említett hivatallal szemben ott vannak a kis irodák orvossal, fénymásolóval, fotóssal és (közönség)segítséggel az űrlap kitöltéséhez. Visszabattyog a túloldali hivatalba és mindezt leadja a megfelelő ablaknál. Ott, mivel külföldi jogsiról van szó nem adják egyből az újat, hanem a hivatal megkéri Magyarországtól az igazolást, miszerint én ott jogszerűen szereztem vezetői engedélyt és nem vonták be, stb. Magyarország mindezt visszaigazolja és ők kipostázzák nekem a szükséges iratot. Mivel EU-sok vagyunk, ez pikk-pakk megvan, erről kedves mosoly kíséretében biztosítják is az ügyfelet.

 

A nem hivatalos ügymenet pedig a következő:

Editke kideríti a hivatalos ügymenetet (lásd fent), kitölti a szükséges papírokat, bemegy az orvosi vizsgálatra*, befizeti a díjat (mindezt alig egy óra alatt, gördülékenyen) majd türelmesen vár. És vár. És vár. Majd érdeklődik, mire kedvesen közlik, hogy ne aggódjon, megy minden a maga útján, csak még nem kapták meg a visszaigazolást Magyarországról. Azért picit aggódik de vár. Egészen addig, mígnem lejár a jogsija. Ismét érdeklődik, mire közlik, hogy ugyan mindenben helyesen járt el, de sajnos az országa még mindig nem küldött visszaigazoló e-mailt a megkeresésükre (jelzem több mint 2 hónap telt már el) így sajnos nem tudják kiadni a szükséges okmányt. De megint kedvesen mosolyogva biztosítják megértésükről és igyekezetükről és új e-mail Magyarországra küldözgetéséről.

Editke bedühödik, riasztja az otthoniakat, hogy ugyen ejtsenek már meg néhány telefont (innen a "kapcsolom", "pillanat, megkérdezem ki az illetékes - zene- nincs bent az illetékes, próbálja újra", pláne a "köszönjük hogy a ... minisztérium.... vonalát hívta, tájékoztatjuk, hogy biztonsági okokból beszélgetése rögzítésre kerül blablabla" vagy "amennyiben ... akar, kérjük nyomja meg az egyes gombot, amennyiben ... kettes gomb..."** ) szóval mindezek kicsit költségesek lennének.

Innen  hívom az itteni követséget, ahol szintén nagyon kedvesek és megértésükről biztosítanak, még néhány telefont is megejtenek a kedvemért. Majd visszahívnak hogy tájékoztassanak, miszerint mindenben helyesen jártam el, de sajnos ez ügyben ők nem tudnak segíteni, mivel hozzájuk csak akkor tartozik az ügy amennyiben elhagytam vagy elvesztettem a jogsimat és ezesetben megkérik a magyar hatóságot hogy igazolja le az adataimat amiről ők kiállítanak nekem egy papírt hogy hazavezethetek (díja 75 €) De kedves a hölgy és megadja nekem a magyar szervek elérhetőségét, fax számot, stb. (Az apu által otthon megszerzett és követség által megadott adatok nagyjából egyeznek, hurrá! Kicsit furcsa, hogy az e-mail címek ilyen gizike.hivatal.hu szerűek, de legyen)

Vissza Alicanteba, ahol tájékoztatom a tisztelt ügyintézőt, hogy ugyanmár küldje el ide a kérelmet, mert állítólag otthon nem kaptak semmit. Mire viszont visszapattantam mint a gumilabda: Ennek megvan az országok közti egyezményben fixált hivatalos útja amelytől ők a kedvemért eltérni nem fognak. Magyarországnak kutya kötelessége tájékoztatni az itteni szerveket ha változás áll be az e-mail címekben (ezért volt furcsa a gizike.hu mailcím, így gondolom ahányszor köztisztviselőt/minisztériumnevet váltanak annyiszor változik az e-mail cím, márpedig kedvenc hazámat ismerve ez nem ritka dolog). Nem küldenek ismeretlen telefonszámokra faxokat és nem fogadnak el ismeretlen e-mailekről igazolást hivatalos ügyben (azt már mondani sem mertem, hogy én már tudom mert megmondták, hogy még ha küldenek valamit akkor is csak és kizárólag magyarul fogják ezt tenni, úgyhogy még ha kapnának is választ akkor sem értenék).

Elviekben egyetértek, de itt akkor patthelyzet. Most e-mailezgetek a gizike.hivatal.hu-val, hogy igazán megtehetnék hogy ellenőrzik, hogy vajon az Eu-ba belépésünk óta frissítették-e az adatbázist és ugyanmár ha nem akkor most megtehetnék, és tájékoztassák már a spanyol hatóságokat a változásról, vagy amennyiben nincs változás rugdalják már szét a hátsóját annak aki cseszik válaszolni az ügyemmel kapcsolatos kérésre.

 - A siker várható esélye: 0%

 - Annak az esélye, hogy itt megbüntetnek lejárt jogsi miatt: 50%

       (azaz vagy megbüntetnek, vagy nem)

       Kedves ügyintéző bácsi szerint hivatalosan megbüntethetnek, de ha szépen mosolygok és elmagyarázom a tényállást akkor szerinte kicsi az esélye. Azt még azért hozzátette, hogy kivéve ha aznap reggel épp összeveszett a rendőr bácsi az asszonnyal otthon. Remélem ennyire nem lehet szerencsétlen a csillagállás)

- Annak az esélye, hogy szívbajt kapok ha rendőrt látok : 100% (És a stressz köztudottan rövidíti a várható élettartamot, szóval ha előbb halok meg mint tervezem akkor beperelem őket... és ezt most vegyék fenyegetésnek!)

 

Konklúzió? Tök jó, hogy van EU és benne vagyunk...

 

* Az orvosi vizsgálat úgy néz ki, hogy miután kitárgyaljuk hogy orvos vagyok és semmi komolyabb kórságban nem szenvedek, majd csalok kicsit a tábláról olvasásnál mert az egyik kontaktlencsém kicsit gyengébb mint elviekben kellene (de a szemészem szerint két szemmel jól látok úgyhogy nem ad erősebbet - ezzel egyetértek, csak ne kelljen táblát olvasnom egy szemmel), szóval mindezek után azt hiszem hogy végeztük, mikor leültetnek ilyen kis joystick szerű kormány elé. Az egész olyan mint egy számítógépes játék: két golyót kell vezetni valami úton úgy, hogy ne érjenek hozzá az út széléhez. A kis szemetek nem egyformán mozgatják a golyókat, szóval elég macerás feladat. Gondolom nem kell mondanom, hogy képtelen vagyok rá. Dokinéni gyorsan töltögeti a papírokat míg én "játszom", majd felnéz párszor, hogy mi van, mert folyton sípol a ketyere. Mindig sípol ha hozzáér a golyó a falhoz. A dög. Férj velem van és röhög. A dög. Én meg már el sem tudom képzelni meddig tart ez a szar és hogy mikor fejezhetem már be. A végén kiír valami százalékos eredményt ami hál 'istennek negatív, doki néni kicsit csóválja a fejét de azért lepecsételi a papíromat. Férj kifele jövet még mindig röhög így alig értem mikor meséli, hogy milyen fejet vágott a doki. Szerencsémre a monitorra koncentráltam és nem láttam. :) És már érti, miért kapok törzsvásárlói kártyát a szervízben. Nem tudom minek ehhez ilyen hülye teszt, én enélkül is megmondtam volna. Csak égetik vele az embert. Én meg most itt magamat. De már úgyis mindegy, már úgysincs jogsim. Lehet, hogy a magyar közlekedésrendészet is úgy gondolja, hogy ennek jogosítványt?? (Életemben egyetlen vizsgán buktam meg, a forgalmin, de azon kétszer is. A végén egy tök üres parkolóban kellett bemutatnom egy megállást (kb több kamion elfért volna), majd a vizsgabiztos azt mondta, hogy ha baleset nélkül visszajutok a rutinpályára akkor megvan, nem akar többet látni. Sikerült. :) Szerintem csak már elege volt a családomból mert a húgom is akkor tanult vezetni és akkor vizsgázott nála harmadjára... a mi vezetéknevünkkel nem nehéz megjegyezni...)

 

** Ezt javaslom a mentőknél-tűzoltóknál is bevezetni. Csak egy példa: Üdvözlöm, Ön az Országos Mentőszolgálat ... mentőállomásást hívta. Köszönjük hívását és egyben tájékoztatjuk, hogy a ... törvény értelmében hívását rögzítjük. Továbbá tájékoztatjuk, hogy mentőállomásunk ellátási területéhez az alábbi települések tartoznak (felsorolás településnév, külterületek esetén helyrajzi szám szerint), amennyiben Ön ellátási területen kívüli településre kíván segítséget hívni, kérjük hívja a 112-es központi segélyhívó számot. A korábban felsorolt területek esetén kérjük nyomja meg az Ön számára megfelelő gombot, majd várjon a kezelőre. Közúti baleset, 1-es gomb. Szülés, terhességgel kapcsolatos problémák, 2-es gomb. Vérzés 3-as gomb. stb...

Szerző: bodnarcsalad  2011.04.12. 13:35 Szólj hozzá!

Címkék: csak úgy spanyolország

A bejegyzés trackback címe:

https://bodnarcsalad.blog.hu/api/trackback/id/tr892820131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása