Sosem voltam nagy tv néző, bár ez mióta kint élünk egészen pontosan nullára redukálódott. Anno beköttettük, de ez egy kicsit kalózkodás volt mert valahogy interneten keresztül jött az adás és nem kellett fizetni érte. Viszont nem is volt valami jó minőségű, gyakran megállt, úgyhogy hanyagoltuk egy idő után. Készülékünk az van bőven, mert otthonról is elhoztuk a nagy tv-t, itt is kaptunk a lakáshoz néhányat meg a bank is adott ha már nála vezetjük a számlánkat :) Gondoltuk legalább van min dvd-t nézni, de azt is csak a gyerekek teszik, nekik legalább van rá idejük. Én meg ha letöltök néha-néha egy filmet azt megnézem a laptopon és kész.

 

 

 Amúgy a gyerekek miatt direkt nem is tv-zünk, a legtöbb adás hülyeség vagy nem nekik való, a híradó még rosszabb (itt még azt sem mondhatom, hogy ez mese), és a gyerekműsorok közé is képesek berakni reklámnak az esti horror "legjobb" jeleneteit, a gyerekcsatornákon meg a játékok reklámjait, csak hogy legyen miért könyörögjön a gyerkőc. Tudom, így burokban nőnek fel, a Fallason volt egy macska szobor akinek egérfogók voltak a lábán, a csajok meg azt hitték, hogy korcsolya :) - Abszolút megkíméljük őket a világ kegyetlenségeitől :)

 

(Alapzajnak én nem bírom elviselni, mióta van két gyerekem a csendet szeretem/szeretném :) )

Szóval mesének maradt a dvd. Ebből adódik, hogy a gyerekeim ha tv műsort látnak mert vendégségben vagyunk és bekapcsolják, akkor nem értik hogy miért nem lehet azt nézni amit ők kitalálnak és miért nem lehet megállítani ha elmennek pisilni. (Tudom, reklámozták régen a megállítható-visszatekerhető adást, de nem tudom mennyire van elterjedve)

És aki arra hivatkozik, hogy a közösségbe kerüléskor úgyis nézni akarja a gyerek: egyrészt ők nem tudják mi a különbség a tv adás és a dvd között (magát a készüléket hívják tv-nek), másrészt egy ismerős a következőt csinálta: ugyanúgy volt készülékük mint nekünk csak nem használták. A gyerek könyörgött, hogy az oviban mindenki mondja, hogy tv-znek csak ők nem: anyuka bekapcsolta a Hír Tv-t  a gyereknek: szerintetek meddig érdekelte? Na jó, nem lehet örökre becsapni, de el lehet tolni a függőség kezdetét :)

 

Amúgy számomra az internet az ami függőséget okoz, ez az elolvasott könyveim számán mutatkozik meg leginkább. Pedig volt idő mikor a könyvtáros letolt, hogy minek viszek ki 4 kötetet pénteken ha hétfőn mindet viszem vissza?? Hát mert elolvastam - hajnaltól hajnalig, evés közben, wc-n, buszon, gimiben óra közben a pad alatt :)

Régi szép idők...

 

Végül a nyelvtanulás miatt februárban megint úgy döntöttünk, hogy teszünk egy próbát és most már a rendes tv céggel kötöttünk szerződést: van vagy 100 csatornánk úgyhogy van miből válogatni. Ehhez képest a statisztikánk: valamikor február végén egyszer néztem kb. egy órát, véletlenül rátaláltam egy érdekes műsorra: "Españoles en el mundo" - Spanyolok a virág körül. Különböző országokat mutat be (akkor épp Marokkót) az ott élő spanyolok szemével.

Mivel azóta sem néztem tv-t (illetve egyszer vagy fél órán át ráragadt a kezem a távirányítóra de semmi értelmeset nem találtam),  (kiszámoltam, moziba menni olcsóbb, és gyakrabban is járunk mint tv-zünk :) ), szóval rákerestem a műsorra a  neten és megtaláltam Budapestet.

Közel egy órás műsor spanyolul, aki érti érdemes megnézni, a spanyolok életkedve még Magyarországon sem megy el :) Érdekes ebből a szemszögből látni a saját országunkat. Ha tőlem megkérdezik, hogy milyen Magyarország mindig azt szoktam mondani: túristaként gyönyörű, de ott élni bizony nehéz. Ahogy egyszer egy blogon olvastam: Gyönyörű ország, csak tönkreteszik azzal ahogy élnek benne...

 

Szerző: bodnarcsalad  2011.04.07. 12:57 6 komment · 1 trackback

Címkék: csak úgy

A bejegyzés trackback címe:

https://bodnarcsalad.blog.hu/api/trackback/id/tr482805486

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szitakötő | 2010-9 | TAVASZ 2011.04.10. 23:41:07

Szitakötő folyóirat lapozható változata

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

C200UF 2011.04.08. 11:40:51

Hétvégén jártál gimibe? :~

bodnarcsalad 2011.04.08. 12:31:20

Úristen,hogy a pasiknak mindig mindent a szájukba kell rágni :)
Péntek reggel könyvtárba bemenős, könyveket kikölcsönzős, pénteki órák alatt olvasós... és a többi -
így már okés?

Amúgy hétköznap is mellé jártam ha tehettem, heti 8 angol óra felmentés nyelvvizsga után, 3 német (nem épp legális) felmentés, a dokik meg már ismertek hogy csak igazolásért járok hozzájuk a maradék órák miatt... :)

C200UF 2011.04.08. 23:36:23

Halálos büntetés lehetett a pénteki testnevelés óra akkor :)

Globetrotter64 · http://sunnywalk64.wordpress.com/ 2011.04.11. 17:00:53

Ezt a musort szoktam en is reklamozni, nagyon szeretem! Singapore-rol es Seattle-rol keszultek az abszolut favoritok! Bar en sem tv-ben nezem (mi sem nezunk mar ot eve), hanem kozvetlen a neten talaltam ra meg anno es pontosan nyelvtanulas miatt kezdtem el nezni, mert hat utazasrol barmilyen nyelven megnezek egy musort ;D
A Budapestrol szolo musoron pedig ledobbentem en is mennyire szep oldalarol es tenyleg csak a szepet mutattak be! Mi ugyan csak negy evig eltunk a fovarosban, es szerettuk is az ottani eletunket, de a varos allapota haaaaat...mindig elszomorit! Raadasul pont most tertunk vissza egy ropke hazalatogatasbol, es konkretan ot ev utan eloszor jartuk ujra az utcait es idonkent valoban gyonyorkodtunk egy-egy szepen felujitott reszen, de meginkabb ledobbentunk azon, amit lattunk es tapasztaltunk :(( A szivem szokott megszakadni a varos lattan, es allapotan, mert adottsagai azok vannak es lennenek is! Gyonyoru fekvese van, csak mikor eri el azt az arculatat, amikor valoban tundokolhetne is?

bodnarcsalad 2011.04.12. 10:14:33

@Globetrotter64:
Én sosem éltem ott, sőt, mondhatom hogy különösebben nem is ismerem, de tény, hogy amit bemutatnak egy műsorban és amilyen valójában amikor az ember kitérvén a nevezetességek mellől a kisebb utcákba, más kerültekbe is bemegy, az borzasztó. Nem beszélve a magyarok viselkedéséről, közlekedési kultúrájáról... Sokkal nagyobb városok is meg tudják oldani a közlekedést-tömegközlekedést, itt meg átjutni csúcsidőben mondjuk Pestről Budára..Ahogy a vicc mondja, oda születni kell :) Pedig ahogy mondod, megvan mindene: nagy folyó gyönyörű hidakkal, hegy, történelmi emlékek, régi épületek szép számmal. Viszont szerintem rengeteget jelent egy túristának hogy amikor megérkezik egy városba/országba mi az első benyomása. Ha koszos, zajos a reptér/vasútállomás, ha tele van az első aluljáró koldusokkal, ha az első nap ellopják a zsebesek a pénztárcáját és a taxis/éttermes a fél vagyonát lenyúlja, amikor elhagyva a fővárost rádöbben, hogy más városokban nincs éjszakai tömegközlekedés, este lehetetlen mondjuk autót bérelni, stb., akkor lehetnek akármilyen szépek az épületek, bizony már nem tud gyönyörködni bennük. Rengeteg spanyol kollégám járt már Magyarországon (meg is lepődtem, hogy mennyien) , de összességében ez volt a vélemény: szép, sőt, gyönyörű, DE...
Nem igaz, hogy ezen nem lehetne változtatni. Mondjuk ha az országimázs reklámra költött pénzt erre fordítanák, már annak is több haszna lenne...

Globetrotter64 · http://sunnywalk64.wordpress.com/ 2011.04.12. 22:50:03

Nekunk spanyol ismeroseink az utcai eletet, pezsgest, nyuzsgest hianyoljak :) Na meg a hazak oromzatanak renovalasat...de azt mi is, nagyon, mert irto lehangolo. Az utak minosege pedig az 5 evvel ezelottinel is sokkal tragikusabb. De azert en szeretem, de inkabb csak mint 'turista', elni nem valasztanam egyelore ujra... de pl az Andrassy-n vegig setalni mindig jo erzes, ugyanugy a Citadellarol lenezni a varosra is, csak sajnos meg mindig tobb a lehangolobb reszlet, mint a nem...
süti beállítások módosítása