Az úgy volt, hogy...

pénteken mentem nyelvvizsgázni, papírforma szerint írásbeli reggel 8:30-tól.

Blokkokba van szedve a dolog, az első blokk az olvasott szöveg megértése és ennek bizonyítása néhány agyafúrt kérdésre válaszolva (ami szerintem szemétség, mert attól, hogy értem miről van szó, egy csomószor képesek olyan hülyén feltenni a kérdést, hogy nekem tök nem egyértelmű, hogy mire is gondolnak) + két fogalmazás, ez utóbbi egy levél + egy téma kifejtése kb. 150-200 szóban. Nyelvvizsga előtt vettem egy tesztkönyvet néhány próbafeladattal, de a fogalmazásokat mindig elblicceltem... szóval ahhoz képest, hogy most írtam először ilyet, egész jól sikerültek, ha a megérzésem nem csal akkor ez a rész meglesz a szükséges 70%. (Ami gyanús, mert nem szoktam úgy érezni, hogy valami jó lett...)

A második blokk a magnó volt, ezt a szóbeli eredményével vonják majd össze, ez is jó lett, idáig nyugi voltam.

Aztán kiosztották a nyelvtani blokkot, ami már gáz. De nagyon. :( Ez az a rész amihez már tanulni kellett volna. A többi ragad az emberre, de a kötőmód függő beszédben és múlt időben, vagy a feltételes mód harmadik típusa... na az nem. És mivel blokkonként kell teljesíteni a 70%-ot nem pedig összevontan, így azt hiszem az az a pont ahol elúszott a dolog. Úgyhogy már csak a szerencsémben bízom.

A java viszont csak ezután jött. Az írásbeli vége felé odajött a felügyelőtanár megkérdezni, hogy ugyan miért nem jelentem meg szóbelizni..? Nem értettem, azt hittem félreértem a kérdést, még neki is álltam magyarázni, hogy 16:45-re van kiírva a szóbelim délutánra. Ő csak azt magyarázta, hogy már mennem kellett volna, mire én elővettem az értesítést amit kiküldtek és lelkesen mutattam, hogy itt van ni, ugye, hogy 16:45? Akkor már a nő nem értette, hogy én tényleg ennyire hülye vagyok vagy csak jól álcázom, és rámutatott a dátumra. Igaz, hogy 16:45, de 18-a, kedd!!! Na ba..meg. (Bár nem is én lennék, ha nem csinálnék mindig valami hülyeséget, nem? :)) )

Akkor már rajtam volt a sor kimagyarázni magam, de hát hogy? Erre nincs mentség, tényleg ennyire hülye vagyok :( egymás alatt volt a két időpont, én meg csak az órákat néztem, a napokat nem. És mivel itt nincs olyan hogy külön szóbeli meg külön írásbeli mint a Rigó utcai nyelvvizsgánál, ha nincs szóbelim buktam az egészet.

De itt jön be, hogy spanyolokkal van dolgom, akik szerencsére nem veszik túl komolyan a dolgokat, mikor tisztáztuk hogy én voltam a hülye, csak annyit mondott, hogy akkor az írásbeli után ebédeljünk meg és majd keressem meg a szobájában. Ott kb. 10 perc alatt lezavartuk a szóbelit, ami szinte csak formaság volt, majd még vagy 15 percet beszélgettünk a szokásos témákról (miért vagyunk itt, hogy tetszik Spanyolország, tapasztalatok, ugye MIR-t akarok írni és ahhoz kell a nyelvvizsga, stb...) Úgyhogy tényleg csak a nyelvtani teszten múlik a dolog, de azon nagyon :(

Ja, amúgy otthon arra is mindig figyelnek, hogy előttünk bontják fel a borítékot, percre betartatják az időt, stb.,na itt már fel volt bontva mikor bementünk a terembe, nyugodtan kinyithattuk a feladatlapot még azelőtt, hogy mindenki megkapta volna, stb. Na nem mintha bármi múlna azon a fél perc előnyön, de otthon ezért is haraptak. Itt valahogy minden gördülékenyen és könnyedén ment. Még a szóbelim is :))))

Már csak kb. 3 hónapig kell rágnom a körmömet és kiderül, hogy MIR-t írok-e legközelebb vagy megint nyelvvizsgát...

Szerző: bodnarcsalad  2010.05.23. 14:44 Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: spanyol nyelv

A bejegyzés trackback címe:

https://bodnarcsalad.blog.hu/api/trackback/id/tr842025234

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: ecommerce website pricing 2018.03.10. 06:17:54

Hírek röviden (2016. május 31.) - DVDNEWS

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása