Most, hogy egészen belerázódtam a munkába, végre nem gyomorgörccsel járok ügyelni és már leginkább csak a telefonos konzíliumoktól rettegek, kicsit utánanéztem, hogy mit is kezdhetnék magammal hosszú távon. Mert tetszik nekem a sürgősségi, de azért nem bánnám, ha nem innen mennék nyugdíjba, pláne, hogy amennyi a munka, az éjszakai nem-alvás, meg sem érném a nyugdíjkorhatárt. (Amit épp most emeltek Spanyolországban, tele is van vele a média, mert persze nem fogadták kitörő lelkesedéssel.)

Szóval ahhoz, hogy leszakvizsgázzam, kezdhetek előlről mindent. De még az előlről kezdésnek is van feltétele, először is egy nyelvvizsga, mert amíg nem bizonyítom, hogy megértem a felvételi kérdéseket addig nem mehetek felvételizni. Mindezt májusban meg kell csinálnom, hogy meglegyen az eredmény a felvételi jelentkezési határidőig. Optimista vagyok, május még messze van :)

A nehezebb része ezután jön, mert a rezidens képzésbe való belépéshez egy elég rázós tesztet kell megírni (5 óra meg kb. 250 kérdés). Ennek az eredményétől függ, hogy egyáltalán milyen képzésre jelentkezhetek, mire elég az elért pontszámom. (Ja, a kollégák felvilágosítottak, hogy nem ér tippelni, a rossz válasz pontlevonást eredményez.) Magyarul sok esélyem nincs, de azért próba cseresznye, nem? :)

Alberto kollégámat el is rángattam egy orvosi könyvesboltba, hogy segítsen nekem kiválasztani, hogy milyen könyvből készüljek, mert valami spanyol nyelvű szakirodalom mégiscsak jól jönne. Sikerült egy röpke 24 kötetből álló gyönyörűséget beszerezni (egy kötet csak olyan 100-150 oldal, igazán nem vészes...), kezdve a kardiológiától a bőrgyógyászaton át az epidemiológián keresztül az idegsebészetig... Hozzácsaptunk még egy tesztkönyvet is, hogy ha mindezt megtanultam akkor legyen miből gyakorolnom. :)

Gondoltam belenézek, elkezdtem a kardiológiával, az legalább érdekes, meg gondoltam viszonylag könnyű is. Tévedtem. Tanulhatom előlről az anatómiát, élettant, biokémiát, mert persze az alapoktól kezdi. És ez nem egyszerűen bevezető, a szövegben mindenütt meg van jelölve, hogy melyik mondatra melyik évben hanyadik tesztkérdés kérdezett rá. Ijesztő. De legalább már olyan alapvető szavakkal bővült a szókincsem, mint küszöbpotenciál, szöveti perfúzió, perctérfogat, járulékos nyaláb... most épp azon agyalok, hogy a nyelvizsgán hogyan tudnám ezeket becsempészni a beszélgetésbe :)

Mivel épp letöltődött a film amit nézni szeretnék, mára ennyi :)

Szerző: bodnarcsalad  2010.02.09. 23:28 Szólj hozzá!

Címkék: spanyol nyelv

A bejegyzés trackback címe:

https://bodnarcsalad.blog.hu/api/trackback/id/tr311744358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása