Mivel Zsoltinak volt egy 2 napos programja Madridban én meg épp ráértem, gondoltam vele tartok és kicsit pótolom ami még kimaradt a városból. Bár tény, hogy még rengeteg helyet nem láttam, de a Prado pl. azon múzeumok egyike, amibe még az először itt járó turista is betér, én meg már több tucatszor jártam a városban de valahogy sosem volt rá idő vagy alkalom. Ha gyerekkel voltunk akkor nem akartam untatni őket, na meg vagy rájuk figyelek vagy a képekre... ha meg nélkülük, akkor meg mindig volt dolgunk és nem csak turistáskodtunk. Szóval kaptam az alkalmon és csámborogtam egy kicsit a fővárosban. Gyönyörű őszi színekben pompázott minden! Igaz, folyton csepergett az eső, egyszer egy komolyabb zuhé is elkapott, de legalább használtam az esernyőmet, ha már megvan. (Mondjuk pont ekkor felénk is esett, eddigi tapasztalataim szerint október vége, november első hete esős, ezzel le is tudtuk az éves csapadékmennyiség felét. A másik fele április végén, május elején szokott érkezni. Nem véletlenül mondják, hogy a 330 napsütéses nap földjén lakunk! :-) )

Szóval bóklásztam Madridban, megnéztem a Pradot, és a Reina Sofia múzeumot , ez utóbbiban van Picasso Guernica-ja, aminek nagyon örültem, hogy végre láthattam élőben is. Azt hiszem ezekhez a képekhez fel kell nőni. Amikor tizenévesen láttam Picasso képeket kifejezetten rondának, bénának tartottam őket és az istennek nem értettem mitől olyan fene híresek és értékesek. Kockafejű emberek elcseszett szemekkel, ilyet kb. akárki tud. Persze tanultunk róla, de vagy a tanárom nem volt jó, vagy én voltam zöldfülű. (De legalább nem voltam kultúrsznob...Meg voltam róla győződve, hogy csak a sznobizmus miatt istenítik az emberek.) Azt most sem mondom, hogy tetszenek, a nappalim falára biztos nem tenném ki, de most már valahogy kezdem "érteni" őket. Nyilván sokat jelent az is, hogy nem egy könyvben néhány négyzetcentis kis kockában látom, hanem teljes életnagyságban. Nehéz ezt leírni, de valahogy ott állni a Guernica előtt egészen furcsa volt. Olyan ez mint a regényeket, verseket évekkel később újraolvasni. Egész mást mond 15 évesen mint 35 (na jó, még csak 33) évesen... Szeretem ezt az érzést :-)

A festménynek amúgy két története is van:

Az egyik, talán a hivatalosabb amely szerint a baszk kisvárost a német légierő bombázta 1937-ben. Picasso a hír hallatára készítette a Guernica-t, ami a 20. század egyik leghíresebb festménye lett.

A másik verzió szerint a kép eredetileg egy torreádor emlékére készült (ezért a ló és a bika motívum), de közben a kormány egy komolyabb összeget ajánlott Picassonak egy képért amit a párizsi világkiállításra szántak. Sokáig nem volt ihlete a festőnek, aztán a bombatámadás hírére alakította át a képet a ma ismert formára.

Így vagy úgy, de jól sikerült.

 

És ennyi eszmefuttatás után gyönyörű őszi színek a fővárosból:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A botanikus kertben még gesztenyét is sikerült szednem aminek nagyon örültek a csajok.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kisiskolás gyerekeknek pedig nagyon jó a parkban található nyomozósdi: egy bűntény felderítéséhez kérnek segítséget: gyilkosság történt, több gyanúsított van és a gyerekeknek kell a nyomok alapján kideríteni, hogy ki volt a tettes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A nyomok táblák segítségével végigvezetnek az egész parkon és olyan információkkal okosítják így burkoltan a gyerekeket mint pl. a virágok, termések, rovarok részei, a pollenek, a különböző vegyületek, stb. Nagyon jó móka lehet gyerekkel - persze lehetőleg nem esőben. Mondjuk én így is élveztem :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szállásunk a 4 torony egyikében volt, a 28. emeleten. A 29. a wellness részleg, a 30. pedig az étterem, itt reggeliztünk és készítettem pár fenti képet a városról. Jó kis szálloda és a bárban a sütőtökleves egyszerűen felséges, aki arra jár, ne hagyja ki. ;-)

(nem túl jó kép, de most elfelejtettem  lefotózni, ez még régebben, a kocsiból készült az autópályán)

 

Focirajongóknak érdekes lehet (bár lehet hogy nekik nem újdonság), de egy este egy taxis tippjét megfogadva a Real Madrid stadionja melletti egyik étteremben vacsoráztunk. Én nem is tudtam, hogy a pályák mellett körben éttermek vannak, ahonnan tök jó kilátás nyílik a meccsekre. Mondjuk szerintem csak azért volt szabad asztal mert épp nem volt mérkőzés. A kaja olyan átlagos volt, de tetszett, hogy előttünk szeletelték a serrano sonkát :-) A kivetítőkön természetesen valamelyik sportcsatorna ment fociközvetítéssel.

 

Szerző: bodnarcsalad  2011.11.14. 11:19 2 komment

Címkék: madrid spanyolország kirándulás

A bejegyzés trackback címe:

https://bodnarcsalad.blog.hu/api/trackback/id/tr863378270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tündérke85 2011.11.18. 09:54:35

Kedves Bodnar csalad,

Pillanatnyileg mi is a parommal Torrevieja-ban tartozkodunk. Los Altos. :) Csodalatos egy orszag, videk. Itt a kornyeken hol jarnak ossze az itt elo magyarok? Meg hetfoig maradunk... :)

bodnarcsalad 2011.11.18. 12:41:39

@Tündérke85:
Sajnos erre nem tudok válaszolni, mi nem szoktunk magyarokkal összejárni.
Van egy étterem , az Eszterházy, itt a linkje és nincs messze Los Altostól:

www.prestigeguides.com/eszterhazy/index.php

Ennek magyar a tulaja és úgy tudom, hogy ott szoktak magyar esteket tartani, karácsonykor vagy szilveszterkor, március 15-én, stb. Biztos van gyakrabban is, de mivel ezt a helyet nem szeretjük nem járunk ide és nem tudunk róla.

Amit én szeretek magyar éttermet az a Budapest étterem de az kicsit messzebb van , Ciudad Quesadaban, itt fent van a pontos cím:

www.qype.co.uk/place/1090523-Restaurante-Budapest-Ciudad-Quesada

Nagyon finoman főznek, jók a borok, jó a kiszolgálás, elegáns hely. Egy pincér kivételével mindenki magyar. Ide szoktunk viszonylag rendszeresen menni.

Ezeken a helyeken esetleg tudtok érdeklődni magyar közösségek felől.

Sajnos elég vacak időt sikerült kifognotok :-(
Érezzétek jól magatokat, remélem picit tudtam vele segíteni!
süti beállítások módosítása