Magyarországról megkaptuk a hivatalos értesítést, miszerint a közel 10 évig fizetett magánnyugdíj pénztári befizetéseinkből egy fillért sem sikerült számunkra kigazdálkodni.

Amin annyira azért nem lepődtem meg, sőt, még mindig jobb mint ha a nyugdíjas éveim elején döbbentenek erre rá...

Itt is próbáltak megfűzni, hogy lépjek be ehhez hasonló nyugdíjelőtakarékossági rendszerbe (itt ez plan de pensiones néven ismert), köszöntem, nem kértem belőle. Persze mikor elmondtam, hogy többek közt miért nem, nem akarták elhinni. Hiszen ez magán, ehhez az állam nem nyúlhat! Dehogynem! Csak menjenek el egy kis továbbképzésre Magyarországra :-)

Szóval nem hiszek sem abban, hogy nekem lesz nyugdíjam, sem abban, hogy ez rajtam kívül bárkit is érdekel.

De legalább az ilyen húzásokkal folyamatosan megerősítenek minket abban, hogy jól tettük, hogy kijöttünk.

Köszönjük Magyarország!

Szerző: bodnarcsalad  2011.10.20. 11:44 2 komment

Címkék: csak úgy magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://bodnarcsalad.blog.hu/api/trackback/id/tr793317181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Globetrotter64 · http://sunnywalk64.wordpress.com/ 2011.10.21. 11:31:18

Most olvasom csak, ilyen letezik? Nekem otthon csak par evig volt a magannyugdij penztarba fizetve, de 50ezer visszajart belole, azzal, hogy visszaleptunk v kileptunk...vagy ki tudja mar ezt kovetni...? Erdekes esemenyeknek lehetunk tanui, pont ilyeneket vezetnek be folyamatosan mar jo 10 eve Venezualaban is Chavez es pajtasai..

bodnarcsalad 2011.10.23. 23:50:00

Az a baj, hogy a válságra hivatkozva közlik, hogy a befektetések sajna nem produkálták a várt hozamot, veszteséges befektetések voltak, stb. így nem tudnak fizetni. Nem mintha nagy összeg lett volna, de maga az elv háborít fel, hogy ha egyszer nekem kötelezővé tették hogy belépjek (mikor én kezdtem dolgozni akkor kötelező volt) és azzal a tudattal léptem be, hogy ez a pénz az enyém, akkor milyen ország , milyen jogbiztonság az, hogy ezt egy tollvonással elveszi, vagy lehetetlen feltételeket szab a megtartásához??
Ezért írtam, hogy bár külföldön is vannak nehézségek, ilyen szemétséget itt még nem tapasztaltunk... Ezt régen államosításnak hívták, csak ma nyelvújítanak és mást találnak ki rá...
süti beállítások módosítása